Är Gratisbio.se bra?


I brist på produkter denna vecka får det bli en test av webbsidan som jag vet att många använder och lyckas klicka till sig diverse gratis presentkort från, nämligen Gratisbio.


Vad går sidan ut på?

Jo, man skapar sig en fin liten användare och samlar på sig poäng genom att bland annat vara aktiv på sidan, värva medlemmar, handla från Gratisbios samarbetspartners och klicka på länkar. Dessa poäng kan man sedan växla in mot presentkort på olika butiker, allt från matvarubutiker till kläder och elektronik. Man kan även, vilket kanske hörs på namnet, växla till sig gratis biobiljetter, såsom denna som syns i bild här under (ursäkta min underliga uppsyn, i verkligheten är jag glad över biljetten).



Är det svårt att tjäna poäng?

Ja och nej. Allt beror på hur pass aktiv man är och vad man väljer att klicka på. Vissa kanske handlar mycket vanligtvis via någon av sidans samarbetspartners och gör man det då via Gratisbio tjänar man antagligen lätt ihop poängen. Det finns naturligtvis många saker som inte kostar något som också ger poäng, såsom att delta i tävlingar och undersökningar samt klicka på länkar. Detta funkar också bra. Jag för min del är rätt aktiv på sidan och tycker att poängen samlar sig rätt snabbt. Jag brukar väl kika in där några gånger i veckan.

Användarvänlighet/lättnavigerat: Jag tycker inte sidan är särskilt komplicerad utan det är enkelt att hitta runt mellan de olika kategorierna och förstå hur det går till. Det finns annars en FAQ också.

Negativt och positivt: Det negativa är väl att de ändrade poängvärdet för kanske en-två månader sedan, vilket gjorde att 2000 poäng numer är värt 500kr istället för 700kr (som sedan omvandlas till presentkort) som det var då. Men det är fortfarande förhållandevis enkelt att samla poäng och oavsett värdet så är det ju fortfarande gratis, så det är väl ingen större katastrof. Kan ibland också vara så att en del poäng inte registreras, men kontaktar man bara sidan brukar det gå att lösa. I övrigt så ser jag bara positiva sidor. Gratis är ju aldrig fel.

Betyg: 5/5 fortfarande med motiveringen att (ursäkta den hackiga skivan) gratis är gott.




Om ni dessutom skulle klicka på bilden här ovanför och bli medlem via den länken, så får ni automatiskt några extra poäng i bonus! Positivt för mig och positivt för er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0