Chokladdoppning!

Var i grannstaden i fredags och tumlade in i en chokladbutik som sålde dessa, som ursprungligen kommer från venuschoklad:



Små "doppare" av, enligt kvinnan i kassan, 70%-ig choklad ämnade att låta smälta i exempelvis kaffe, te eller mjölk.
Varm choklad är mumma, dricker inte kaffe och te ska vara av... teblad, så valet av vätska blev inte svårt.

Jag är dock besviken. Trots mycket varm mjölk smälte dopparen ut till en grynig massa istället för att beblanda sig mjukt med mjölken, som den borde. Handhavandefel eller dålig choklad?
Dessutom var det inte mycket till smak i den. Jag tycker i och för sig att det ska vara väldigt starkt, så de som föredrar mer blaskig (i brist på bättre ord och beskrivet av min egen smak) varm choklad kanske skulle tycka bättre om dem.
Jag drack inte ens ur min mugg och med tanke på priset (2 doppare kostade 42kr) så kommer dessa inte inhandlas igen. Tacka vet jag mjölk, kakao, socker och eventuellt lite grädde.

Betyg: 2/5 Och då är jag lite snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0