B&J Fairly Nuts (kanske lite sent ute)


Ja, många är det som redan hunnit med denna glass, men jag tog lite tid på mig. Trots allt kostar ju Ben & Jerry's-bägarna ganska mycket.

Jag har hört och läst att den fått lite blandade recensioner; en del som löööövs it och en del som dissar den ganska hårt.




Me? I like. Hyfsat.


Kola, vanilj, nötter med lite krisp och ingredienser som, beundransvärt nog, är rättvisemärkta.
Glassen smakar gott och lite extra lyxigt i jämförelse med de billigare varianter jag brukar köpa. Jag gillar speciellt de små nötkrispklumparna. Allt som krasar i munnen är min vän.

Det enda negativa jag kan säga, som faktiskt även kan vara en bra sak, är att den blir så mastig och söt att man aldrig skulle klara av att äta upp hela bägaren på en gång - eller ens halva! Och då har man ju kvar till senare.

Betyg: 3/5. En mycket god glass som ändå inte tar mig till himmelens höjder, men som gott kan få följa med hem någon gång ibland. Om jag inte provar fler glassmaker ur B&J-sortimentet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0