Cloettas bröllopschoklad - småbitar Blåbär

 

Denna lilla rackare väger bara ynka 10 gram och om jag förstått Cloettas hemsida rätt så görs denna choklad enbart i den här storleken. Det finns en till med lingonsmak, men den har jag inte provat.


Detta är alltså en mörk choklad med blåbär. Alltså, inte smak av blåbär utan med blåbär i. Tummen upp för det! Fast chokladen? Mörk, står det. Hur mörk är inte deklarerat i innehållsförteckningen och mitt smaksinne säger mig att det kanske inte är så hög kakaohalt ändå. Om inte annat så känns den väldigt sockrig när man tuggar - små små sockerpartiklar som nästan obemärkt knastrar mellan tänderna. Men de känns om man känner efter. Det är synd. Jag hade velat ha en len, ordentligt mörk choklad med hela blåbär i. Detta gick inte hela vägen fram.

Betyg: 2/5. Plus i kanten för blåbär som är hela och smakar blåbär på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0