Marabou summer dream!

 

Det här är alltså Marabous sommarsmak på Daim för i år; en chokladsommardröm med smak av päron och mint.

Jag missade att smaka på förra årets Daim, så nu passar jag på :)

Tänker mig lite att det ska påminna vagt om den där desserten man gör med konserverade päron och choklad/after eight. Den är ju god i alla fall.

 

Och då är ju naturligtvis frågan om denna kaka är värd att smaka.

 

Jag bryter loss en bit, stoppar förväntansfullt in i munnen och låter den vandra runt bland tunga och tänder, och vad händer? Jo, inte så mycket. Den smakar som vanlig daim ska smaka, men med en liiiiten, liiiten antydan till mint och en ännu mindre förnimmelse av päron. Det är en svår upplevelse för min gom, för den kan inte riktigt bestämma sig för om det faktiskt är gott eller inte. Själva grunddaimen är oklanderlig, men de där sommardrömssmakerna går inte riktigt hela vägen. Om jag hade provat denna utan att veta att det var andra smaker i den hade jag nog funderat över de där smakerna i bakgrunden, om kanske chokladen hade blivit dålig eller om jag just borstat tänderna.

 

Jag får nog säga att det inte var någon större höjdare och det är nog tur att den bara säljs under en begränsad period. Enligt mitt tycker skulle de ha skippat päronet helt och kanske betonat minten lite mer.

Så, vad blir då betyget? En ynka 2/5. Jag köper nog hellre vanlig Daim.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0