Test av Glödhoppa


Det här är alltså en nyhet från Polarbröd.

"Sprakande gott med smak från förr"

Det är vad förpackningen säger.

 

Jag säger: mm, rullmackor - gott!


Själva brödet känns lite "dammigt" av mjöl, vilket för mig faktiskt ger en liten känsla av hembakt. "Riktiga" glödhoppor från det "riktiga" förr har jag inte smakat, så där kan jag inte jämföra något. Det enda jag kan säga är att brödet inte är totalt nedlusat av kryddor utan smakar rätt neutralt och därför egentligen passar väldigt bra till de allra flesta pålägg. Brödet är också lätt att rulla, vilket är ett plus för mig.

Kan tänka mig att köpa det här brödet igen, men samtidigt så finns det så många liknande bröd på marknaden att det är möjligt att priset kommer styra mig lite i framtiden. Glödhoppa är förvisso inte särskilt dyrt, men jag vet att det finns hyfsat likvärdigt för lite billigare. Only time can tell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0