De rosa rattarna!


Nu är det oktober och med det månaden som vigts åt kampanjer för bröstcancerforskningen. Den rosa färgen dyker upp lite här och var och tidningarna fylls med reportage.

Och så har vi ju i år även rattar. Ahlgrens Rosa Rattar, för att vara mer exakt.



Denna påse säljs nu under oktober och 10% av överskottet från försäljningen går till kampen mot bröstcancer. Det gillas.



Så här ser alltså rattarna i fråga ut. Påminner både i smak och konsistens om de vanliga bilarna, inget direkt speciellt över dem, vilket jag kan känna var lite trist. Nu när Ahlgrens bilar kommit på det fyndiga namnet och utformandet (vilket jag tycker) hade de ju kunnat slänga in någon lite roligare smak också, då skulle ju i alla fall fler bli lockade att köpa fler påsar och därmed stödja kampen mer.

Å andra sidan är det ju faktiskt främst ändamålet man inhandlar dessa för och det blir säkert en liten slant i bidrag oavsett. Så jag kan inte helt döma ner dessa små skumbildelar. De är ju ändå helt okej att äta också och ska få stå med som tilltugg till kvällens filmtittande. Och bäst känns det ju att veta att någon där ute kanske får en lite lättare kamp med forskningens och mitt godissmaskandes hjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0