Curry!


Gårdagens middagsrecept har jag stulit, onda jag. Egentligen är det NovaÄt med Nova! som är ursprungskvinnan. Men gott var det, och det tackar jag för.


CURRYRISOTTO MED FALUKORV

1-2 gula lökar
4 dl okokt ris
1 msk curry
8 dl vatten
2 grönsaksbuljongtärningar
500 g falukorv
3 dl ärtor
3 dl blandade grönsaker




  • Hacka lök och bryn med margarin i en stekpanna.
  • Häll på ris och låt det steka med i stekpannan en kort stund.
  • Häll över allt detta i en kastrull och fyll på med vattnet och buljongtärningarna.
  • Låt sjuda med lock i cirka 20 minuter eller tills vattnet kokat bort.
  • Tärna korv och bryn den med lite curry.
  • Blanda ner korv, ärtor och grönsaker i curryriset.
  • Servera.

 

Receptkommentar: Det här var väldigt enkelt att göra och enormt mättande. Perfekt vardagsmiddag! Kan tänka mig den med kyckling i också, men då som lite mer finmat. Testa vetja, det var gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0