Lubs Gourmet?


Jag var på ICA Maxi och handlade häromdagen och fick då syn på denna:

 

Men vad var det? En müslikaka av något slag? Fruktkaka? Hmm, jaja, den kostade bara 10 kronor så den fick följa med hem.

 

 

Idag fick det bli smakande av den ute på vår inglasade altan. Mysigt och fint. Och gott?
Nja... både och! När jag tog första tuggan tyckte jag bara det kändes konstigt och ovant, jag hade någonstans förväntat mig lite krispighet av någon anledning, men kakan var bara mjuk och halvseg. Och smaken söt och fruktig.

När jag tittar på innehållsförteckningen nu ser jag detta: Äpple (36%), mandlar, russin, dadlar, rismjöl, kanel (0,7%).

I stort sett bara frukt! Och det är ju jättebra i motsats till alla dessa müslibars som innehåller både massvis med socker och choklad (även om det är dödligt gott), men det här är inget jag kommer köpa igen. Det är smaken av dadlar som förstör det för mig, för det tycker jag inte om. Men någon annan kanske skulle uppskatta detta? (Min sambo valde dock att spotta ut det lilla han smakade, så man vet ju i och för sig aldrig).

Plus i kanten för att alla ingredienser tydligen är ekologiska dock. Annars blir det ett vänligt tack, men nej tack.


Kommentarer
Postat av: molly

hej!

tack för tipset på soppan :) ska spara receptet för ruggiga höstkvällar :) soppa är ju perfekt på hösten :)



du får ha en bra fortsättning på denna dag samt en bra helg :) take care! kramkram

2009-09-18 @ 15:02:03
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0